Alla inlägg under april 2013

Av tankarochenergi - 7 april 2013 19:57

Iskall vind, men i lä i solen och ta bort förra årets nervissnade perenner och sen hitta lite vårlökar, det gav mig dagens vårkänslor… sen min söte trädgårdsföljeslagare är ju bara bonus.


           

Av tankarochenergi - 1 april 2013 18:02

…i alla fall i solen, i lä och med skottkärra och lövkrattning och lite fysiskt arbete, så kändes det som en helt fantastisk vårdag – årets första riktiga trädgårdsdag. Hade till och med fått två spetor i handen och det kändes gott att få känna naturen så nära inpå huden. Hittade små lökväxter som vill komma upp, scilla, krokus och påskliljor. Tänk vad ljuset och solen gör med oss. Det spritter en inre glädje och det ger energi. Dagens promenad vid havet gick i ett rasande tempo, hade hur mycket energi som helst och kände mig så stark. Tror att en stor del i den energin ligger i solljuset som alltid påverkar mig positivt, men också en känsla att något nytt börjar… våren och hopp om en ljusare tid.




 


Och inne spirar växtkraften... tomat och basilika som ska flytta ut till växthuset när de blir stora!



   


Basilika, min favoritkrydda - vacker, doftar gott och smakar underbart

och sen med egenodlade tomater kan det inte bli så mycket bättre! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards