Alla inlägg under juli 2012

Av tankarochenergi - 29 juli 2012 20:41

Lite regn när vi öppnade skumpa och cider för att inviga vår nya uteplats som inte är riktigt klart då en del ska bli inglasad med tak. Vi kunde återigen kunde konstatera att det inte är fel att ha en sittplats under tak. Grillad kyckling och grönsaker och nudlar på muurikkan och det var definitivt en trevlig upplevelse och gjorde vårt utekök till något extra. Inramningen på baksidan av vår trädgård börjar sannerligen ta form och bli något extra. I like it – a lot!!!  


 

Av tankarochenergi - 24 juli 2012 21:27

  Igår blev jag klar med målningen på fasaden på baksidan och nu kan jag återigen ägna mig åt det som jag tycker är roligast i hemsysslor, nämligen trädgård och växthus. Kul att följa framstegen på den nya altanen som nu bara är i sin linda men som kommer att bli så jättebra. Det är härligt att skapa små rum i trädgården och få nya platser att njuta av naturen. Sitter nu och skriver i vårt ganska nya utekök med lyktor tända och stillheten lägger sig och naturens ljud framträder alltmer. Tidig morgon och kväll är något speciellt, då ljud, ljus och dofter blir annorlunda! På kvällen mer magiska och på morgonen en förväntan över vad dagen kan ge. Idag har det varit och är en fantastisk svensk sommardag. Jag ser tacksamt fram emot fler!      

Ovido - Quiz & Flashcards