Alla inlägg under januari 2011

Av tankarochenergi - 19 januari 2011 16:02

Jag mår bra. Jag har ett bra liv. Jag är frisk och de människor som jag bryr mig om är friska. Min mamma sa, någon månad innan hon dog, ”har man inte hälsan, har inte något annat någon betydelse”. Så sant, att vara frisk är det viktigaste i livet.

Jag har alltid tyckt om att vara ensam och trivts i mitt eget sällskap och har behov av att få tid för mig själv. Jag uppskattar att promenera vid havet, röja i trädgården eller pyssla i växthuset. Det är då jag får tid att vara ifred och samla mina tankar och tänka fritt och klart.

Det bor en tänkare i min kropp och just nu funderar jag mycket på vad jag vill göra. Jag har inte tänkt klart än utan funderar på vad som är viktigt, vad som gör mig glad och vad jag kan påverka. Jag får fundera lite till… så att det blir något jag vill, något som känns bra för mig och som får mig att må ännu bättre.

Av tankarochenergi - 5 januari 2011 16:43

Snön faller vit och det är underbart vackert. Jag är jätteglad att vi har ett riktigt vinterväder och slipper regn och dis som brukar vara västkustens vinter. Det blir ljusare och luften känns friskare. Barnen har något att göra och jag som skottar får gratis träning. Idag har jag skottat i tre omgångar – snacka om att bygga muskler!!! Måtte vintern stanna februari ut, sen får det gärna bli vår.

Av tankarochenergi - 4 januari 2011 16:28

Nytt år med nya möjligheter och mitt liv blir vad jag gör det till. Jag har de senaste månaderna varvat skönlitteratur med att läsa litteratur som på olika sätt berör självutveckling. Just nu The Secret med Rhonda Byrne och den är fascinerande att läsa. ”Dina tankar blir till verklighet” står det i boken, vilket kan tolkas som lite läskigt, men positiva tankar och att visualisera det jag vill uppnå gör ju att mina möjligheter att nå dit jag vill ökar avsevärt. Jag vill känna att jag mår bra i nuet. Det är en god strävan för 2011.

Ovido - Quiz & Flashcards