Alla inlägg under april 2011

Av tankarochenergi - 7 april 2011 21:21

De senaste veckorna har jag bara gått och väntat på att få besked om ett jobb jag sökt och varit på två intervjuer och visste att det var finaldax. Ja eller nej!!! Det finns nog inget som så fullkomligt dränerat mig på energi. Som stört min sömn, gjort mina muskler i axlar och nacke stela och som gjort mig till en lättirriterad mamma, fru och kollega. En person som helt enkelt varit ganska odräglig och asocial på den senaste tiden. Igårkväll fick jag äntligen besked. MEN jag fick inte jobbet!!! Jag trodde verkligen att jag skulle dra det längsta strået och mitt ego har fått sig en knäck. Jag är ju bäst! eller jag trodde jag var det, nu är jag näst bäst och hur nöjd blir jag över det resultatet? Idag hade vi personalmöte och jag bad få ett par minuter i början (kan tillägga att jag varit öppen med att jag sökt nytt jobb) och jag  berättade att jag inte fick det och hur jag kände, vilket var skönt att göra. Efteråt fick jag bekräftelse från många kollegor som tyckte det var toppen att jag skulle stanna kvar och mitt tilltufsade ego fick några nya fjädrar. Men vad tufft det varit. Tur att jag haft några som tillfullo stöttat och stått ut med mig under den här tiden och tänker främst på min käre man som alltid tycker att jag är bäst och min vän "solstrålen" som alltid ger mig energi på härliga promenader. NU ska jag vara ledig i 4 dagar för att ladda om mina batterier och ge mig själv ny positiv energi. Påminna mig om allt positivt som finns i min närhet, det som är bra på mitt jobb och det viktigaste av allt - att jag är frisk och att hur jag mår är väldigt mycket upp till mig själv. Min inställning och attityd är helt avgörande hur det blir!

Ovido - Quiz & Flashcards