Alla inlägg under mars 2012

Av tankarochenergi - 18 mars 2012 15:10

Igår var jag ute och klippte bort förra årets nedvissnade bladverk, blommor och grenar. Jag ville ge plats åt vårens lökar så att de skulle kunna lysa upp med sin spirande knoppighet och glada färger. Råddjuren hade även i år varit och ätit lite av de vita krokusknopparna medan de gula fick bli lämnade ifred. Vintergäck, krokus, scilla, snödroppar, tulpaner, påskliljor är på väg med stormsteg att ta över i rabatterna och våren är här på allvar. Such a good feeling!



Katten Speedy uppskattar också att våren är på väg och att jag är ute i trädgården och busar lite med honom!


   

Av tankarochenergi - 18 mars 2012 15:01

  Sitter och tittar i almanackan och ska försöka boka in mina semesterveckor. Jobbet vill ha in detta senast 20/3. Vi brukar ha 4 veckor tillsammans i juli/augusti men jag har även de senaste åren haft en vecka i samband med barnens skollov. Tänk om jag kunde se hur vädret ska bli. Jag vill ju så gärna pricka in semestern när den svenska härliga sommaren är som allra bäst. Det är inte lätt att planera för det är fotbollsmatcher, läger och lite annat som ska tas hänsyn till. En resa vore trevligt, men när ska vi klämma in den? En sak vill jag dock med säkerhet och det är att vi får en riktigt varm, solig och badvänlig sommar!



Av tankarochenergi - 4 mars 2012 19:55


Nu äntligen är det på gång... tomatfrön är satta i jorden och nu är våren på väg på riktigt. Nu väntar vi på att se lite grönt komma upp innan den stora utplanteringen sker. 5 olika sorter och 30 plantor att vårda ömt och få starka för att kunna ge oss dessa härliga tomater som är så fantastiskt goda.


 


Nu ett par veckors väntan, sen börjar det roliga...ute i växthuset och se dessa små plantor ta sin plats och växa och ge oss dessa utsökta tomater som bara egenodling kan ge. Vår bästa tid är nu...!


 
Ovido - Quiz & Flashcards