Alla inlägg under december 2012

Av tankarochenergi - 31 december 2012 12:45

Nytt år nya möjligheter och de sista timmarnas resumé över året ligger nu på agendan. Livet är inte alltid fyllt av rosor utmed vägen, men stannar jag upp kanske jag kan känna lite dofter och få med mig det där lilla extra som jag kan plocka fram när jag som mest behöver det. Ibland blir det en snårig resa i bushen och ibland en bal på slottet!


2013 vill jag ha mer sol, mindre blåst, en positiv inställning, leva i nuet, omge mig med människor som ger mig glädje, skratt och mycket kärlek och sist men inte minst ha förmånen att få vara frisk. GOTT NYTT ÅR!


   

Av tankarochenergi - 22 december 2012 21:31

Det var en gång ett år som gick väldigt, väldigt fort…


Våra tre tonåringar, jobbet, skolan, fotbollsaktiviteter, övningskörning, hemmet, allt gör att livshjulet snurrar väldigt, väldigt fort.  

Imponerande att vi i år blev klara med vårt utekök och med Muurikkan som pricken över i:et blev det en extra lyx att kunna laga all mat utomhus. Vi har byggt ett uterum, vi har anlagt nya rabatter, bytt fasad och fönster på en gavel samt målat. Det roliga med att bo i ett hus, som vi känner är vår egen oas, är att det finns alltid något att göra, både inne och ute och att man aldrig blir riktigt färdig och att idéerna fortsätter komma.


Nästa år fyller jag 50 år, vilket ska firas i Mayerhofen i Österrike med hela familjen. Skidåkning, gemenskap i vackra alperna och gärna sol hela veckan, det blir en riktig höjdarpresent till mig och min familj.


Men det viktigaste för nästa år är att vi alla får må bra och tar oss tid att njuta. Att bara sitta en stund mitt i nuet. Se naturens växlingar, en växt som slår ut i full blom, en tomat som smakar solvarmt och sött, fåglar som tacksamt äter av frön när snön ligger hård på marken, katten som spinner intill dig i soffan, att barnen fortsätter att utvecklas till självständiga individer, ett vackert fotbollsmål, givande samtal, vänner, kollegor och möten i vardagen, att känna glädje och få skratta varje dag.


Snälla tomten… låt 2013 snurra lite långsammare så att jag hinner med och påminn mig gärna om att njuta också


Önskar alla en riktig God Jul och Gott nytt år!


Av tankarochenergi - 8 december 2012 16:34


Efter några dagars snorande inomhus var det gott att komma ut en liten stund på en stillsam promenad runt huset för att få lite luft, solljus och fånga några vackra vinterbilder. Snön som glittrade som diamanter i solskenet och alla småfåglar som tacksamt åt från frömatarna som vi hängt i träden, katten Speedy som motvilligt går ut och som inte alls gillar detta kalla vita på marken, frosten kring bladverken i perennerna, en trädgård som fått en ny skepnad och allt bara så fantastiskt vackert. Snön får gärna ligga kvar till efter sportlovet. Fler vackra vinterdagar tack!




   

Ovido - Quiz & Flashcards