Alla inlägg under mars 2013

Av tankarochenergi - 12 mars 2013 18:32

Känslor sprutar i kroppen, frustration och besvikelse över att känna att med min arbetsgrupp får man göra vad man vill med, utan peppning eller engagemang från ledning hur vi ska lösa vår nya arbetssituation nu när vi tappat en kollega. Det ironiska är att vi jobbar med människor och ska vara stärkta att hjälpa andra att se möjligheter…


Nu har jag gått en promenad i rasande tempo, styrketränat och äntligen fått ur mig mycket av mina känslor. Stort tack idag till min goa kollega som gav mig sin tid och många kloka ord, jag beundrar ditt lugn och ditt sätt att vara!


Fokus på rätt saker… det som verkligen betyder något… nu till fotbollsplanen som stor supporter när sonen ska spela träningsmatch.


Av tankarochenergi - 3 mars 2013 16:04


Är det en tidig viol, eller?


 


Påskliljor på G!!!



 


Tomt växthus, som väntar på sina plantor. Min följeslagare Speedy inspekterar växthuset med mig. Snart dags att ta en ledig dag från jobbet och göra vårstädningen.



   


I farstun är de första fröerna satta med tomat och basilika. Äntligen är odlingssäsongen igång!


Av tankarochenergi - 1 mars 2013 18:26

Intensivt arbete några timmar, sen en otrolig längtan ut i det vackra vädret så det fick bli flex vid tretiden. Hem, ner med kameran i fickan och sen ut. Gick först en runda i trädgården och sen ner till havet. Min gosiga katt uppskattade också solens strålar. Det bästa med den här tiden är att vi har den ljusa perioden av året framför oss. Längtar till att trädgårdssäsongen drar igång på allvar.


   

Ovido - Quiz & Flashcards