Alla inlägg under februari 2011

Av tankarochenergi - 19 februari 2011 16:19

Växtsäsongen är äntligen igång för idag har jag frösått 5 olika tomatsorter. Nu har jag 25 plantor i minidrivhuset och jag ser med spänning fram emot det första lilla tecknet på att fröet blir en planta. Jag hoppas det snart blir lite varmare så att vårsolen smälter bort snön och att det om några veckor går att starta värmefläkten i växthuset och plantera ut plantorna. Vi går en härlig tid till mötes, den bästa tiden på året. Nu längtar jag efter den första vårblomman i trädgården och det brukar vara den solgula Vintergäcken som kommer en aning före de smäckra Snöddropparna. Jag ställde mig en stund mot husväggen och kände hur solen värmde gott. Våren är på väg!

Av tankarochenergi - 5 februari 2011 15:51

Min inställning är helt avgörande vad jag har för förhållningssätt till saker som sker i min omvärld. Det blev så tydligt den här veckan. Jag har ganska länge gått och varit missnöjd med min arbetssituation och att inte kunna påverka det som skett genom mitt jobbs omorganisering. Det har varit oerhört frustrerande och jag har känt mig fullständigt dränerad på energi och inget har varit roligt. Jag har känt att jag vill bort från arbetsplatsen och att jag ska söka nytt jobb, vilket jag också gjort och kommer att söka fler jobb. Jag gör något åt min situation och börjar få en bra distans till mitt nuvarande jobb. Jag har satt upp plus och minus och insåg det faktum att det kom upp fler positiva saker än negativa. Den här veckan har varit en bra vecka, jag har min nya inställning att låta det positiva ta över och påminna mig om att jag gör ett bra jobb och just nu är det fullt tillräckligt. Det hindrar ju inte att vara öppen för nya förslag eller möjligheter. Hur jag tänker är helt avgörande för hur jag mår.

Ovido - Quiz & Flashcards