Alla inlägg under juni 2012

Av tankarochenergi - 27 juni 2012 21:34

Bara vara...


 

Älsklingen tidigt iväg till jobbet, äldste sonen strax efter för sommarjobb och de två yngre sussandes halva förmiddagen och tystnaden lägger sig i huset. Katten kommer in efter den första morgonrundan ute. Lugn frukost, igår ute i solen, idag inne med tända ljus. En långpromenad och sen fundera på vad resten av dagen ska innehållas. Jag älskar att bara skrota runt och småpyssla här hemma. Gå en runda i trädgården, förundras över hur perennrabatten som anlades förra året har blivit så bra, dra av några vissna blommor, vattna tomaterna i växthuset, tvätta några fönster, baka bröd, läsa en bra bok, titta på fotboll…helt enkelt bara vara och slippa passa tider eller måsten. Det är ledighet för mig!


Idag har jag dock varit extra duktig och haft välbehövligt garageröj och kört ett stort lass till tippen. Har även agerat fotbollstränare åt yngre sonen som ska ner till Elitlägret i Halmstad på söndag, tennistränare har jag varit med råge, men fotbollstränare var nytt, men kul.  Läst ut en go bok i solstolen, tittat på fotollsmatch på IP, lagat kycklinggryta och nu EM Spanien-Portugal. Helt enkelt ännu en härligt ledig dag!!!


 


  

Av tankarochenergi - 24 juni 2012 15:17

Det ÄR sommar… för jag har lyssnat på Sommar i P1. 14 grader, blåst och regnskurar som duggar tätt, men när signaturmelodin till sommarpratarna börjar väcks minnen till liv; sol, bad, sommarlov och jordgubbar… det ÄR sommar.


Idag var det David Helenius som pratade och det var kul att höra om hans hypokondri, svårstartade karriär och hans kärlek till barnen, Renée och äldre människor.

Igår var det Anja Pärsson, som drog igång årets säsong av sommarpratare. Jag har alltid beundrat Anja för hennes förmåga att alltid prestera när pressen varit som störst. Igår var hon modig nog att berätta om sin stora kärlek till en kvinna. Men jag är inte förvånad att hon klarade det på ett fantastiskt sätt, för mod är just det hon visat under alla år då pressen på henne varit extremt hård. Jag hoppas hon får ett fantastiskt bra liv i framtiden, det är hon verkligen värd!


Måtte vi få lite sol och bad dessa kommande veckor!  

Ovido - Quiz & Flashcards