Alla inlägg under oktober 2012

Av tankarochenergi - 29 oktober 2012 19:12

Oj, vilka kontraster på två dagar. Söndag och strålande solsken i krispig frostluft mot klarblå himmel och inte en vindpust. Måndag och vaknar av regnet som piskar mot fönstret och ute flyger löven i ett enda virrvarr och det är grått, grått och åter grått och väldigt blött.


Igår gick jag och min man utmed havet och njöt av stillheten. Idag kämpade jag ensam, med mössan långt nerdragen över öronen, mot regnet som kom på snedden från havet, detta hav som igår såg så snällt och inbjudande ut och idag var så fullkomligt rasande. Men så mäktigt och fascinerande att få ta del av naturens under. Var också otroligt stolt att jag gick ut och tog en powerwalk i 40 minuter i ett väder som lockade till att stanna under täcket resten av dagen. Men vem vill inte uppleva lite av naturens magi helt gratis! Kändes extra gott att vara flexledig och få lite egen tid och vetskapen att ha en kort arbetsvecka (1 1/2 dag) framför sig gör ju inte saken sämre. Det är härligt med lov!




 



 



   







Av tankarochenergi - 20 oktober 2012 17:31

 


Det är verkligen höst! Regnet fortsätter strila, fukten ligger rå i luften och löven lägger sig tät på gräsmattan. Idag har jag tömt alla tomathinkar i växthuset, klippt ner tomatplantorna och lagt i komposten tillsammans med jorden. Kvar i växthuset är en chili som är mild som en paprika och som snart ska ätas upp, nästa år vill jag ha den starka sorten igen. På ett fat i farstun ligger de sista tomaterna som inte blivit mogna. Fyra timmar senare är jag nöjd med dagens trädgårdsarbete, men känner ett visst vemod över att den mörka årstiden verkligen är här på allvar och att växthussäsongen är över.


 



Av tankarochenergi - 9 oktober 2012 20:30

Jag har slöat till, blivit lite lat i att ta tag i träning. Visst jag går mina promenader, men tar inte alltid i lika mycket, kör inte styrketräning som jag borde och känner att midjemåttet har blivit större och hakan mycket rundare och jag gillar inte detta.


Om ca 4 månader fyller jag 50 år. Nu får jag börja planera och påbörja träning med kontinuitet och bestämma mig för hur jag vill känna mig den dagen. Vore gott att kunna säga att jag är i ganska god form för att vara 50 år!!!


Igår och idag har jag gått en riktigt snabb promenad i ca 35 minuter och sen ”plankan” och ”slangen”, vilket är ett underskattat verktyg, gymmet i all ära men så mycket mer flexiblare att köra hemma ( och sannolikheten att det blir av ökar, så det hänger bara på självdisciplin… ha enkelt) Jag är en bit på rätt väg. Om inte annat vill jag känna att jag hänger med barnen i backarna i Mayerhofen vecka 7 nästa år, för det är ju min födelsedagsresa och jag ska vara på topp!!!


 



Ovido - Quiz & Flashcards